HÍREK

Fejlődött az elektronikus ügyintézés

Sokat fejlődött az elektronikus közigazgatási ügyintézés, de hiányosságokat is feltárt az ellenőrzés

Sokat fejlődött az elektronikus közigazgatási ügyintézés, de hiányosságokat is feltárt az ellenőrzés a stratégiai tervezésben és a felhasználóbarát szempontok egységes érvényesülésében. Közölte az Állami Számvevőszék (ÁSZ) kedden.

Lezárult az elektronikus közigazgatási ügyintézés fejlesztése érdekében tett intézkedések értékelését célzó ellenőrzés. Amelynek keretében a leggyakoribb közigazgatási ügyek elektronikus felületeit is tesztelték a számvevők felhasználói szempontból.

Ellenőrzése során az ÁSZ a magyarorszag.hu portált és az ügyfélkaput működtető NISZ Zrt., illetve a digitális állampolgárság megteremtését koordináló kulcsszereplő, a DMÜ Zrt. tevékenységét, az általuk felügyelt rendszerek működését, az elektronikus közigazgatási ügyintézéshez való eredményes hozzájárulását. Valamint a kialakított elektronikus ügyintézési felületek ügyfélbarát jellegét értékelte.

A felhasználói élmény értékelése a közérdeklődésre leginkább számot tartó közigazgatási ügyek kezelését biztosító alkalmazások felhasználói felületeinek tesztelésével történt.

Az ügyintézés egyszerűségére és egyértelműségére fókuszáló tesztelés a magyarorszag.hu, mint központi portál 25 ügytípusára. Valamint azokra az alkalmazásokra terjedt ki, amelyek ugyanezen ügytípusok ügyintézését tették lehetővé. Ennek keretében az ÁSZ értékelte a hozzáférhetőséget. Az ügyintézési cél megfelelőségének felismerhetőségét, a felhasználói hibavédelmet, a működőképességet, a felhasználói felület esztétikáját és a tanulhatóságot is.

Az ellenőrzés során az ÁSZ megállapította, hogy a stratégiai keretrendszer kialakításában, a releváns informatikai rendszerek fejlesztési irányainak meghatározásában és a kapcsolódó tevékenységek részletes kidolgozásában összességében érvényesültek az ügyfélbarát szempontok. Megfelelő alapot szolgáltatott az elektronikus közigazgatás fejlesztéséhez.

Ugyanakkor az ellenőrzött időszakban a stratégiai célok visszamérési rendszerét nem alakították ki maradéktalanul.Továbbá elmaradt a felhasználók igényeinek teljeskörű felmérése és közvetlen bevonása a szolgáltatások fejlesztésébe. Valamint az elektronikus közigazgatási ügyintézést biztosító alkalmazások ügyfélbarát jelleg szempontjaira irányuló tesztelése – jelezte a számvevőszék.

Felhasználói élmény javítása a tesztelés alapján

A tesztelés alapján az ÁSZ rámutatott, hogy a felhasználói élmény javítása, illetve az elektronikus ügyintézés eredményessége érdekében törekedni kell a rendelkezésre állás elvárt szintjének elérésére. Valamint a magyarorszag.hu portálon és az ellenőrzött alkalmazások felületein a felhasználóbarát szempontok maradéktalan érvényesítésére. Különösen azonos struktúra, nyelvezet és vizuális megjelenés biztosítására minden alkalmazásban.

Pozitív tapasztalatként értékelte az ÁSZ, hogy megállapításai már az ellenőrzés során hasznosultak. A DMÜ Zrt. és a NISZ Zrt. a számvevőszéki jelentéstervezet véleményezése során arról tájékoztatta a számvevőszéket, hogy a felmerült hiányosságok megszüntetése érdekében intézkedéseket tettek.

Vállalkozásod fejlesztéséhez partnert keresel? Üzleti terv készítés, hitelkérelem összeállítása szakértői segítséggel könnyebb! Látogass el weboldalunkra és jelezd igényedet a Kapcsolat | ZöldSzéchenyiKártya (zoldszechenyikartya.hu) menüpontban vagy hívj bennünket a 30-373-2000, 30-342-6308-as telefonszámokon.

#ügyintézés #közigazgatás #fejlesztés #ÁSZ

ügyintézés

Forrás: www.mti.hu 

szolgáltatás

MEGOSZTÁS

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE ÉS ÉRTESÜLJ ELSŐK KÖZÖTT A VÁLLALATI HITEL ÉS HITELPROGRAM MEGOLDÁSOKKAL KAPCSOLATOS ÚJDONSÁGOKRÓL!

Fontos számunkra, hogy az államilag támogatott hitel, hitelprogram, vagy piaci alapú vállalati hitelek iránt érdeklődők minél frissebb és szakmai információkhoz jussanak, ezért lehetőséget teremtünk a kérdések feltételére, illetve a folyamatos információküldésre. Köszönjük, ha feliratkozol hírlevelünkre!

KORÁBBI HÍREK

szolgáltatás
szolgáltatás külkereskedelem

Nőtt a szolgáltatás export/import

A szolgáltatás-külkereskedelmi többlet 2,4 milliárd euró volt az I. negyedévben. 2024 I. negyedévében a szolgáltatás euróban számított exportja és importja egyaránt 3,7%-kal nőtt az előző

TOVÁBB OLVASOM »
Magyarország
innováció

Magyarország a innovatívak között

Hankó Balázs: a cél, hogy Magyarország 2030-ra Európa tíz leginnovatívabb országa között legyen. Azt szeretnénk, hogy Magyarország 2030-ra Európa tíz leginnovatívabb országa között legyen. Egyebek

TOVÁBB OLVASOM »
magyar
gazdaság

A vidék a magyar gazdaság hajtóereje

Nagy István: a vidék a magyar gazdaság megújításának hajtóereje. Magyarország kormánya a vidék gazdasági erejére hajtóerőként tekint a magyar gazdaság megújításában. Jelentette ki az agrárminiszter

TOVÁBB OLVASOM »