Saját fejlesztésű rendszerrel segít a cégeknek a BKIK a panasztörvény előírsainak való megfelelésben
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) saját fejlesztésű elektronikus rendszerrel segíti a budapesti vállalkozásokat. A rendszer segít, hogy megfeleljenek a visszaélés-bejelentő rendszer jogszabályi követelményeinek: az ún. panasztörvény előírásainak – tájékoztatta az MTI-t kedden a BKIK.
A visszaélés-bejelentésekről a nyáron elfogadott és december 17-én hatályba lépett 2023. XXV. törvény szól. Ennek értelmében a hazai 50-249 főt foglalkoztató vállalkozásoknak saját belső visszaélés-bejelentési rendszert kell létrehozniuk. Ebben anonim módon jelezhetik az érintettek az esetleges mulasztásokat, jogellenes cselekményeket.
A belső visszaélés-bejelentési rendszert a foglalkoztatónál egy erre a célra kijelölt, pártatlan személy vagy szervezeti egység működtetheti. A rendszer működtetésével külső szervezet is megbízható.
A panasztörvényként ismert jogszabály mintegy 65 ezer budapesti céget érint. A BKIK szerint a kisebb vállalkozások számára a jogszabályi megfelelés jelentős adminisztratív és anyagi terhet jelent.
A BKIK ezért egy elektronikusan elérhető felületet fejlesztett ki, ami képes a bejelentések fogadására, kezelésére és kivizsgálására, a szervezet méretéhez igazodva.
A szolgáltatás az önkéntes tagok számára díjmentesen, egyéb vállalkozásoknak pedig kedvezményesen vehető igénybe – közölték.
Vállalkozásod fejlesztéséhez partnert keresel? Üzleti terv készítés, hitelkérelem összeállítása szakértői segítséggel könnyebb! Látogass el weboldalunkra és jelezd igényedet a Kapcsolat | ZöldSzéchenyiKártya (zoldszechenyikartya.hu) menüpontban vagy hívj bennünket a 30-373-2000, 70-791-1313, 30-342-6308-as telefonszámokon.
#panasztörvény #visszaélés #bejelentés #elektronikus_rendszer
Forrás: MTI